BedrijvenStressVRIJ Logo

Specialisatie

Wat is de WEEBER® – Methode:

Met de WEEBER®-Methode behandelen wij bij JongStressVRIJ-VolwassenStressVRIJ BedrijvenStressVRIJ cliënten die op mentaal gebied vastlopen. We behandelen ook cliënten met fysieke klachten mentale klachten mogelijk ten grondslag liggen. Daarbij werken we ook systemisch. Denk hierbij aan relatietherapie in alle vormen.

Voorbeelden hiervan zijn

  • Familiesystemen
  • Liefdesrelaties
  • Broer zus relaties
  • Samengestelde gezinnen
  • Bedrijfssysteem
  • Managementteams
  • Uitvoerende teams

BedrijvenStressVRIJ

De WEEBER®-Methode bestaat uit een aantal stappen

Stap 1
Stap 1

Hospitaliteit

Bij JongStressVRIJ-VolwassenStressVRIJ-BedrijvenStressVRIJ zijn onze cliënten niet alleen cliënten, het zijn ook klanten. Zo willen wij onze cliënt/klant ook behandelen. De behandeling begint al bij de eerste benadering. Het personeel van JongStressVRIJ VolwassenStressVRIJ-BedrijvenStressVRIJ zal er altijd voor zorgen dat de cliënt/klant met een open en geïnteresseerde houding wordt ontvangen. Er zal bij de eerste ontmoeting gelijk een kort gesprekje zijn met als doel de cliënt/klant een warm en welkom gevoel te geven. De cliënt/klant wordt opgevangen en begeleid naar de praktijkruimte en welkom geheten. De persoon staat altijd centraal.

Stap 2
Stap 2

Warme omgeving

De behandelruimtes zijn als “huiskamer” ingericht. Er is vriendelijke verlichting, geen fel TL of led licht. De praktijkruimtes zijn warm en gezellig ingericht. Deze inrichting geeft de prikkel om veilig en “onbeladen” het gesprek in de gaan. De omgeving zorgt ervoor dat de ontvangstsituatie wordt genormaliseerd.

Stap 3
Stap 3

Sturen

De klik tussen behandelaar en cliënt/klant is erg belangrijk. Deze wordt dan ook al bij de intake uitgesproken. Zonder klik is er geen behandeling mogelijk. We zijn ons er ten degen van bewust dat de cliënt zijn ziel en zaligheid op tafel gaat leggen. Hier MOET je heel voorzichtig en veilig mee omgaan. We zullen er alles aan doen om die veiligheid te waarborgen.Volgens de Weeber®-Methode zullen onze behandelaren altijd opstaan voor feedback van de cliënt/klant. Hierdoor is de behandelaar nog beter instaat om aansluiting te vinden wat het uiteindelijke resultaat, herstel, sneller zal laten gaan.Daarbij letten onze behandelaren ook op non-verbale communicatie van de cliënt/klant. Daar waar de behandelaar opvalt dat de cliënt-klant non-verbaal zal laten zien het niet eens te zijn met de interventie, dan zal de behandelaar hier direct op doorvragen. Bij het versterken van de verbinding past ook dat de behandelaar weet heeft van belangrijke momenten voor de cliënt/klant. Denk aan verjaardagen, huwelijken, diplomering etc. De behandelaar zal hier altijd attent op reageren en laten weten hieraan te denken door bv een berichtje te sturen.
Stap 4
Stap 4

Presentie

De behandelaar zal altijd present zijn voor de cliënt/klant. Dit betekent dat de behandelaar zich altijd aan de gemaakte afspraken houdt. Ten allertijden op de hoogte is van de details binnen het behandeltraject. Hierdoor hoeft de cliënt niet repeterend zijn situatie uit te leggen.

De behandelaar zal altijd binnen 12 uur reageren op berichten of telefoontjes van de cliënt/klant. Vanuit het daaropvolgende contact moment zal bepaald worden wat er nodig is. Dit kan zijn een kort berichtje terug, telefoontje of dat het behandelmoment naar voren gehaald moet worden. Deze inschatting wordt altijd gemaakt vanuit de intentie crisis te bezweren of het herstel te versnellen.

WEEBER®-methode

Geen diagnoses!

De aanpak van de WEEBER® – Methode is er niet opgericht om volgens diagnose te werken. Diagnose van de cliënt is slechts een leidraad. Diagnose wordt gezien als het symptoom van een onderliggende oorzaak. In de WEEBER®-methode willen we de onderliggende oorzaak aanpakken. De WEEBER® – Methode beschrijft dat dit gebeurt door naar het karakter van de persoon en de ontwikkeling van de persoon te kijken. Daarbij kijken wij ook naar destructieve gen rationele patronen. Bij dit laatste sluit onze systemische aanpak aan.
Whatsapp whatsapp